3 Tips om uw facturen in de gaten te houden

3 Tips om uw facturen in de gaten te houden

3 Tips om uw facturen in de gaten te houden

 

Het beheren van facturen, is voor vele bedrijven een van de moeilijkste taken. Dit kan makkelijk veranderen als de juiste ​​strategie wordt ontwikkeld, voor het genereren, verzenden en bijhouden van deze facturen. Goed factuurbeheer stimuleert de reguliere geldstroom, vereenvoudigt de administratie en bespaart tijd.


Facturen die niet worden betaald – resultaten voor het bedrijf

Zelfs als u online facturen gebruikt, uw factuur meteen verzendt en een afgesproken betalingsschema hebt, zijn er nog andere obstakels waardoor u niet op tijd betaald kunt worden.

Dit kan gebeuren als u bijvoorbeeld de factuur, naar de verkeerde persoon heeft verstuurd.

Hier zijn 3 tips die u zullen helpen de efficiëntie m.b.t. facturering binnen uw bedrijf te bevorderen:

Gebruik unieke factuurnummers

Naast het verschuldigde bedrag is het factuurnummer het op één na belangrijkste nummer op een factuur. Het systematisch toewijzen van een uniek nummer aan elke factuur is een handige identificatie. Dit ID kan gebruikt worden om een specifiek factuur op aanvraag terug te vinden.

 

Bewaar bestanden chronologisch

Het chronologisch archiveren van facturen , is niet alleen efficiënt, maar bespaart enorm veel tijd en versoepelt  het systeem van opleggen en terug vinden van informatie. Dit is het belangrijkste doel bij het maken van een bestandssysteem. De eerste stap zou moeten zijn de tijdelijke of werkbestanden te onderscheiden van gearchiveerde of permanente bestanden. Werkbestanden moeten daarom bij voorkeur chronologisch worden opgeslagen op een gemakkelijk bereikbare locatie

Gebruik sheets

U kunt o.a. Google Spreadsheets gebruiken, of Microsoft Excel in overweging nemen, of beter; gebruik factuursoftware. Het automatiseren van dit onderdeel in uw bedrijf zal zeer zeker ertoe bijdragen om het proces van factureren te versoepelen. Met elektronische software krijgt u alle informatie, zoals verkoop en betalingen, allemaal tegelijk en op één plaats. U kunt snel de status van het bedrijf bekijken in termen van winst en zelfs verliezen; hiermee kunt u de volgende stap die u moet doen, goed begrijpen.

Het voordeel van online factureringssoftware is dat u vanuit elke locatie direct een factuur via internet kunt verzenden. Dit is perfect voor degenen die vaak mobiel zijn en betekent dat u niet op kantoor hoeft te zijn om de vereiste facturen of soortgelijk papierwerk te genereren. Ook kan een klant een factuur ontvangen zodra deze wordt opgehaald door e-mail te gebruiken, wat helpt om de verzendkosten te verlagen. Toch kan er iets fout gaan wat erin zal resulteren dat u niet tijdig over uw financiën kunt beschikken.

Het gebruiken van software om facturen te versturen wordt sterk aanbevolen. Dit is echter niet altijd nodig, aangezien u hier voorbeeld facturen kunt downloaden .

De meeste factureringssoftware is compatibel met CRM-leveranciers

Een ideale CRM voor een kleine of grote onderneming, online of offline is compatibel met de meeste factureringssoftware. Dus voordat u CRM-software gaat gebruiken, moet u verschillende factoren evalueren, zoals budget, gebruikersbasis, bedrijfsgrootte en verwachte groei en behoeften van de klant. De CRM moet ook verenigbaar zijn met uw kantoorsystemen en applicaties van derden kunnen integreren.

 

 


Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *